ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野県看護大学紀要
  2. 9巻

エンカウンター・グループが看護学生の自己理解に影響をおよぼす要因

https://ncn.repo.nii.ac.jp/records/43
https://ncn.repo.nii.ac.jp/records/43
7b9610ca-a1d1-4e38-9928-177c6bdaad83
名前 / ファイル ライセンス アクション
bncn_9-29-35.pdf 本文PDFファイル (216.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-10
タイトル
タイトル エンカウンター・グループが看護学生の自己理解に影響をおよぼす要因
言語 ja
タイトル
タイトル Factors in Encounter Groups that Influence Nursing Student's Self-Understanding
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 エンカウンター・グループ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己理解
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom lesson
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 encounter group
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-understanding
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 原田, 慶子

× 原田, 慶子

WEKO 0

ja 原田, 慶子

Search repository
岩崎, 朗子

× 岩崎, 朗子

ja 岩崎, 朗子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は,看護学生28名のふり返り用紙をもとに,8回のエンカウンター・グループによる授業をとおして,看護学生の自己理解に影響を与える要因を分析した.  その結果,自己理解に影響を与える要因は,学生がグループに対して「信頼感をもてる」ことを基盤に,「自分を表現できた」と「メンバーについて理解した」ことであった.また,「信頼感をもてる」に影響を与えているのは,学生がグループに対して「安心できる」と「親密感をもてる」ことであった.  したがって,授業というお互いにある程度知り合っている関係の中では,親密感と学生が発言しない自由を尊重して,メンバーにとって安心できる場を保障し,信頼感が深まっていくようにすることが重要であると考える.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, the researchers analyzed the factors that influence nursing student's self-understanding within an encounter group. Evaluation sheets were given to 28 nursing students.  As a result, the factors influencing nursing student's self-understanding basically included a “feeling of trust” of the group, followed by the “ability to express one's self” and a “growing understanding of the other members.” The two items that influenced the “feeling of trust” were “a sense of security” and “friendliness.”  Therefore, in classroom lessons where the participants know each other to some degree, the role of the facilitator is to respect friendliness and nursing studentユs wishes not to speak, to secure a safe and free space for all members, and to promote an atmosphere of trust.
言語 en
書誌情報 ja : 長野県看護大学紀要
en : Bulletin, Nagano College of Nursing

巻 9, p. 29-35, 発行日 2007-03-31
出版者
出版者 長野県看護大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1345-1782
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11478590
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40015523440
言語 ja
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:53:30.169560
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3