Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2012-08-13 |
タイトル |
|
|
タイトル |
就職後1ヶ月と3ヶ月に新人看護者が感じる職務上の困難と欲しい支援 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Work-Related Difficulties Experienced by Newly Graduated Nurses at First and Third Months of Employment and the Need for Their Support |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
新人看護者 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
困難 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
支援 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
newly graduated nurse |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
difficulties experienced |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
support |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
唐澤, 由美子
中村, 惠
原田, 慶子
太田, 規子
大脇, 百合子
千葉, 真弓
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
本研究は,A 看護大学を卒業した新人看護者15名を対象に,職務上の困難と一人前になるまでに欲し い支援を明らかにすることを目的として質問紙調査を実施した. 新人看護者の就職後1ヶ月,3ヶ月の困難には『看護技術』『専門知識』『業務遂行』に関するものが多く,看護 の対象を目前にして即,対応を求められても十分応えられないために生ずる困難であることが明らかになった. 欲しい支援は,看護部や看護管理者に対して研修企画や勤務調整を含む環境の調整,先輩看護者やプリセプター に対して看護技術の指導や業務遂行の援助,プリセプターや同期の看護者に対して精神的な支え,母校に対して 学習の場や精神的な支えであった. 教育機関としては,新人看護者のおかれている状況を理解し,相談にのり,学ぶ場を提供することが求められ ていると考えられた. |
|
言語 |
ja |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The following study was conducted by means of questionnaires given to 15 newly graduated nurses from A University of Nursing for the purpose of clarifying specific support needed to help them develop into effective nurses. In the first and third months of employment, newly graduated nurses face a number of difficulties, most of which are concerned with“ nursing skills,”“ technical/professional knowledge” and the actual “performance” of nursing care, which they fail to give in an adequate manner when faced with patients. The support they need includes training and adjusted working hours, mentoring by more experienced nurses and preceptors in regard to techniques and the actual performance of care, as well as mental support from preceptors, colleagues, places of further learning and the nursing school. The study concluded that educational institutions are obliged to fully understand the difficult situations faced by newly-employed nurses and to provide venues for consultation and the further development of their training and education. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 長野県看護大学紀要
en : Bulletin, Nagano College of Nursing
巻 10,
p. 79-87,
発行日 2008-03-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
長野県看護大学 |
|
言語 |
ja |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1345-1782 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11478590 |
論文ID(NAID) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
40016067153 |
|
言語 |
ja |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |