ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野県看護大学紀要
  2. 8巻

エンカウンター・グループが看護学生のコミュニケーションの認識に与える影響

https://ncn.repo.nii.ac.jp/records/34
https://ncn.repo.nii.ac.jp/records/34
2e04e592-633e-4cd3-aacc-157659aa45b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
bncn_8-61-69.pdf 本文PDFファイル (239.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-06
タイトル
タイトル エンカウンター・グループが看護学生のコミュニケーションの認識に与える影響
言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of Encounter Group on Communication Ability and Knowledge of Nursing Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 エンカウンター・グループ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グループ・アプローチ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 encounter group
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing student
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 岩崎, 朗子

× 岩崎, 朗子

WEKO 0

ja 岩崎, 朗子

Search repository
原田, 慶子

× 原田, 慶子

ja 原田, 慶子

Search repository
吉田, 聡子

× 吉田, 聡子

ja 吉田, 聡子

Search repository
大脇, 百合子

× 大脇, 百合子

ja 大脇, 百合子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 エンカウンター・グループは看護学生にとってコミュニケーション能力を見直すだけではなく,自分自身を振り返り,自分や共に学んできた友人との新たな出会いの機会となる.グループ体験は個人の成長に関し効果があるが,「話す」「聴く」という最も基本的なコミュニケーション技術に焦点を当てた研究は見出せなかった.本研究は看護学生のエンカウンター・グループに対する記述を分析してカテゴリーに分け,「話す」「聴く」 さらにグループに特有の「沈黙」から学生のコミュニケーションに対する認識の変化を明らかにした.学生は< 「話す」ことへの緊張・不安>を体験しながらもグループを重ねることで<「沈黙」への緊張・戸惑い>を軽減させ<「話す」ことへの新たな肯定的印象>と<グループの成長への兆し>を体験していた.この2つのカテゴリーはグループの成長に伴って表れたものであった.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Encounter groups offer opportunities for nursing students to reflect with themselves and meet new selves and friends learning together, not only to review their communication ability. There are some study reports that point out that group experience is effective in individual growth, however, there is none to focus on fundamental communication skills such as “speaking” and “listening.” This study analyzes and categorizes descriptions of the students’ groups and reveals how “speaking,” “listening” and “silence” which is peculiar to the group affect their communication. The students overcame “stresses and embarrassment from silence” and experienced “new positive impression on speaking” and“ a sign of growth of the group” by going through group sessions while they experienced“ stresses and strains of speaking.” These two categories emerged along with the groups' growth.
言語 en
書誌情報 ja : 長野県看護大学紀要
en : Bulletin,Nagano College of Nursing

巻 8, p. 61-69, 発行日 2006-03-31
出版者
出版者 長野県看護大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1345-1782
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11478590
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40015216484
言語 ja
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:53:42.201069
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3